tisdag 28 oktober 2008

Två veckor som husägare

och nu är vi äntligen klar, allt är renoverat och vi har flyttat in!

Helgen som var så kom vår hustomte Jon på besök igen och han var verkligen arbetssugen, det kändes bara lite dumt att inte ha så mycket arbete att sätta honom i ... eller arbete fanns det, men inga redskap för att kunna utföra arbetet. Sorry Jon!

Nåväl, en tigersåg har inlånats och sista delen av väggen i 1:an togs bort på ett betydligt snabbare och smidigare sätt än övriga delen. Efter det så har bråte körts till återvinningsstation och luftrenaren har körts i 2 omgångar, en uppe och en nere i källaren.
Resultatet var häpnadsväckande och det är betydligt mindre "källarlukt" nu än tidigare. Fredriks kommentar var dock "det luktar svett!" ... jag hoppas att det problemet har uppstått genom att bastudörren stått öppen medans luftrenaren körts.

För övrigt kan jag meddela att jag kissar på Fredrik i Fifa 09. Just nu står det 4-2 i matcher och då räknar jag inte med alla matcher jag han vinna i demot (vilket var typ alla vi spelade).

Jon fick iaf. plocka ner lite taklist

Jon lyckades fånga mig på bild precis innan det ögonblick jag upptäcker vad som är fel (att bladet gått av)

Fredrik var jätteglad över allt skrot som han hittade och fick ta hem till sin koja som Nina prompt vill att han ska bygga

1 kommentar: