fredag 17 oktober 2008

Det börjar närma sig...

Så hade man avverkat ytterligare några timmar i huset. Idag anlände jag till huset, efter att varit och handlat lite prylar, vid 15:00, och tiden verkligen springer iväg. När klockan visade 19:30 så kurrade magen riktigt ljudligt, så jag låste dörren och har nu dumpat nyckeln till Fredrik och Nina som ska få ha huset för sig själva under helgen.

bla. två sopar och skyffel hör till dagens inköp

Vad har jag då lyckats med att åstadkomma denna kväll? .. jo jag har skapat en stor hög med bråte som jag hoppas F och N hinner stöka bort under helgen :) ... Jag har även upptäckt ett litet droppläckage från varmvattenledningen till handfatet som även det har pluggats.

Dagens rivningsarbete

och resultatet

Det börjar närma sig... nu återstår "bara" att plocka bort bräderna som syns på bilden och flytta dosan till andra sidan om ingången, det ska även sågas bort en bit till av parkettgolvet. Sen gäller det bara att fixa vvs delen oxå och taket måste fixas + väggen i hallen ... sen ska bara parkettgolvet slipas och fixas, minikök ska installeras och golv läggas i hallen + toa. Allt beräknas vara klart snart....

En bild på husets framsida!

Idag hittade jag även en norrlandsguld innanför väggarna, jag kunde inte hålla mig så jag öppnade den och döm på min förvåning när ölet fortfarande gick att dricka!

1 kommentar:

  1. Hej alla glada byggherrar- och damer!
    Ni gör det otroligt bra. Själv gnäller jag som en trotsig tre-åring för att vi ingen dusch har p.g.a. renovering och ändå behöver jag ingenting själv göra..... hmmmm..... tror jag ska täppa till matintaget efter jag sett vad ni åtagit er! ;-)
    Skämt åsido, jättekul att följa ert arbete. Har själv bott i Piteå så jag har passerat ert hus ett antal gånger. Önskar er mest lycka till i världen och ser fram emot att följa denna blogg tills den inte existerar mer! (Önskar att det är möjligt!)
    Och du konlan, hoppas att du njöt av ölen!! ;-)

    Varma hälsningar från A-jaur

    SvaraRadera