lördag 18 oktober 2008

Oh, vilka fina röda hörselkåpor!

Jag trodde aldrig att dagen då nya hörselkåpor skulle gå före ett nytt linne skulle komma men nu är den dagen kommen! Eftersom jag och Fredrik var i Skellefteå idag så passade vi på att gå in på Jula och Rusta för att kika på lite olika saker. Vi var ute efter en borr/skruvdragare men insåg ganska fort att vi har ingen som helst aning om vad som är bra och prisvärt. Vi kom i alla fall fram till att vi ska försöka låna ihop lite verktyg från nära och kära :) Dock hittade vi en ångmaskin till tapetborttagning, lite skrapor och ett par nya hörselkåpor till mig (jag måste tänka på mina stackars öron, jag jobbar ju faktiskt med barn!).

Hittade också riktigt snygga hjälmar a´la Byggare Bob!



Snygg hjälm i form av en keps.

Väl hemma i Piteå började vi att röja lite på baksidan men fick ganska snart besök från Krille, Elin och Linda med dotter så vi la undan räfsorna och hade en guidad tur i huset. Sen blev det mat och Fredrik börjde känna av sin företagsfest från igår så vi bestämde oss för att det fick räcka för denna dag. By the way så drog Krille och Fredrik en favorit i repris och klädde av sig nakna och gick ut på balkongen för att dricka en öl innan vi drog och åt :)


Har för övrigt börjat fundera på vilka otroliga möjligheter vi har på att fixa en riktigt ruggig halloweenfest och det är kanske inte allt för omöjligt att vi inviger huset den 1:a november ;)

Vi har även planer på att döpa vårat hus till någonting så lämna mer än gärna tips på namn till huset!

Over and out.

2 kommentarer: