söndag 7 december 2008

Nina Berglund har lagt golv idag. Och hon var KUNG på det :)

Idag startade vi dagen med att fara på Ångsågen och inhandla lite olika saker t.ex startkit för golvläggning. Sedan blev det en snabblunch på stan med Maria och lite mer inköp på Clas Ohlson innan vi drog till la casa

Väl i huset började Konrad lägga golv och jag och Fredrik målade det sista i Niklas hall och toa. Jag började sedan att hjälpa Konrad med golvet och Fredrik och Jon började att tapetsera i det mindre rummet i Konrads lägga. Jag trodde aldrig att jag skulle vara så bra på att lägga golv som jag är och det allra bästa under kvällen var när jag fick glänsa med mina matematiktalanger (som egentligen inte finns så jag fattar inte vart det kom ifrån!). Från rummet där Jon och Fredrik arbetade hördes mest svordomar men vi fick även höra några väldigt roliga samtal :)

Det känns helt otroligt att se resultaten som blir efter allt slit och jobb som vi lägger ner. Sedan ska vi säga TACK, TACK, TACK! till Fredriks mami Maria som kom och tapeteserade Niklas lägenhet tidigare i veckan.

Nu har min hjärna slutat fungera så det blir lite bilder istället!

Före...
Efter!
Efter!
Jon och Fredrik har tapetserat och svurit :)


Aaaahhh!

Nina har briljerat med sina matte-kunskaper! Once in a lifetime!
Det Maria klarar ensam måste Jon och Fredrik hjälpas åt för att klara

Glad blivande lägenhetsägare :)


Natti natti!

1 kommentar: