tisdag 25 november 2008

Tillbaka till huset II

Så efter en vecka i Hudiksvall fick man återvända tillbaka till Piteå och det "riktiga" arbetet. I helgen var Fredrik och Nina bortflugna så jag passa på att plocka in 2 ersättare som tidigare visat sig kapabla och arbetssamma :)

Helgen började med att man blir väckt av telefonen som ringer och det är min käre bror som meddelar att han försovit sig och beger sig strax från A-plog. Själv somnar jag om och kliver upp någon timme senare.
Jon (som kom redan på fredag) och jag har som uppdrag att fixa fram murbruksputs och kollar upp på nätet när Ångsågen stänger, dessvärre så stämde inte de uppgifterna och dom hade hunnit stänga när vi åkte ut för att handla.

Nåväl, arbetet i huset har ändå gått bra och det är framförallt det lilla uthyrnigsrummet som vi har jobbat med. Det enda som nu återstår där är att ordna fram ett uttag till miniköket och måla/tapetsera. Sen kan vi lägga golv och börja ställa tillbaka toa m.m.

Käre bror och jon!

4 kommentarer:

  1. Käre bror och jon. Då vet man Konrad.. helt plötsligt blev man inte omtyckt.

    SvaraRadera
  2. Hur funkar det med kök och toa för uthyrningsrummet?

    SvaraRadera
  3. Vi kör utan kök och toa i uthyrningsrummet allt för att kunna köra så låg hyra som möjligt. Tanken är att hyra ut till nån fattig student och då kan den personen använda toaletten på skolan och duschen i gympahallen.

    SvaraRadera
  4. Hej. Vilken spännande blogg =)

    Hittade bloggen då jag sökte på nåt slags renoveringsord på googel och hamnade här =)

    Jag har själv börjat med ett renoveringsprojekt, jag har aldrig tapetserat ens innan, så man undrar lite vad man gett sej in i under utvecklingens gång och om man tagit sej vatten över huvudet =)

    Ja men fortsatt lycka till med husrenoveringen =)

    SvaraRadera