onsdag 18 november 2009

Hallgolvet lagt!

Så blev vi till slut klara med hallgolvet efter många om och men (och med Konrads experthjälp).

Vad har vi lärt oss om golvläggning då?

Först och främst, börja lägga från rätt håll. Vi la vårat golv baklänges vilket innebar att istället för att lägga bit för bit väldigt enkelt så fick vi trycka ihop långa rader av golv som vi sedan ruckade på plats. Helvetes omständigt men vad gör man när man kommer på detta efter att nästan hela golvet är lagt?

Beställ ditt golv från en firma som är någorlunda serviceminded. Våran tidigare leverantör, där vi för övrigt handlat i stort sett allt var snäsiga och otrevliga för sista gången så nu är det färdighandlat i den butiken. Dom hade räknat fel på två rader golv och när vi ville beställa mer så var dom helt enkelt otrevliga så vi gick vidare till nästa butik.

Tålamod, tålamod och åter tålamod. Jag är ju en person som inte begåvats med just den egenskapen. Gårdagen slutade med mental kollaps. Efter att ha mätat fel för andra gången slog jag sönder den ena golvbiten mot ytterdörren och knäckte den andra över knät. Sen gick jag raka vägen i säng utan att säga ett ord, klockan var då ca 21:00. Jag kunde inte lugna ner mig utan fick somna med samma sinnesstämning som Michael Douglas i filmen Falling Down.

Vi hann även hänga upp den gigantiska spegeln och påbörja sätta lister och dörrfoder. I morgon bör vi bli klara och då ska jag försöka slänga upp lite bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar